Ugrás a fő tartalomra

Kelley Armstrong: The summoning (Darkest Powers 1)

"A nevem Chloe Saunders, és az életem sosem lesz már a régi.
Csak annyit szerettem volna, mint mindenki más, barátokat szerezni, fiúkkal találkozni, és élni az átlagos életemet. De már azt sem tudom, ez mit jelent.
Minden azon a napon kezdődött, amikor megláttam az első szellemet - és a szellem meglátott engem.
Most pedig bármerre nézek szellemeket látok, és nem hagynak békén. Mindennek a tetejébe sikerült bezáratnom magam a Lyle Házba, erre problémás fiataloknak szánt "speciális helyre".
De ez a ház valójában nem az, aminek látszik. Ne mondd el senkinek, de szerintem a lakótársaim is valójában mások, mint aminek mutatják magukat. A kérdés az, hogy kinek az oldalán állnak. Ki kell derítenem a Lyle ház veszélyes titkait, mielőtt a csontvázai elkezdenek kísérteni."
(A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!)

Hosszú idő után végre kezembe foghattam ezt a könyvet. Nagyon sokat vártam rá, de megérte.
Annyi jót hallottam róla Gigi és FFG jóvoltából, hogy alig vártam, hogy nekikezdhessek. Ha egy - egy könyvet ennyire várok, általában csalódni szoktam. Itt viszont ez szóba sem jöhetett. Tényleg olyan jó,  volt, mint ahogy a lányok mondták.
Chloe szellemeket lát kiskora óta. Akkor még ezt betudták kiskori képzelgésnek, 15 éves korában azonban már teljesen más értelmet nyert ez a szokás. Vagy inkább képesség? Egy biztos, nem teljesen megszokott dolog. Így kerül Chloe a Lyle Házba, ahol hasonló, mentális problémákkal küzdő fiatalok laknak. Az egyik piromániás (Rae), a másikat egy kopogószellem kísérti (Liz), a harmadik folyamatosan hisztis és dührohamai vannak (Tori).Aztán itt van még a testvérpár SImon és Derek, akikről semmi biztosat nem tudni azon kívül, hogy Dereknek az önkontrolljával vannak gondok meg egy picit antiszociális.
Az idő előrehaladtával egyre furcsább dolgok történnek az otthonban, arról nem is beszélve, hogy Chloe itt is látja a szellemeket, akik valamit nagyon a tudtára szeretnének adni. Vagy csak a lány képzeli mindezt?
Az igazság felderítéséhez segítséget is kap Rae, Simon és főleg a sajátos személyiséggel és saját titkokkal rendelkező Derek személyében.
Amikor elkezdtem olvasni, meglepődtem, hogy mennyire korán beindultak az események, sok apró dolog történt, de mindez a végéhez képest semmiség. Azonban ne szaladjunk ennyire előre.
Chloe maga sem tudja, hogy tényleg szellemeket lát - e vagy esetleg megbolondult. Ráadásul ezek nem olyan kis akármilyen szellemek, hanem kimondottan ijesztőek.
Egész hátborzongatóak voltak egyes jelenetek, de pont ettől annyira jó a könyv. A legnagyobb pozitívuma a könyvnek számomra, hogy abszolút újdonság volt a történet, nem a napjainkban oly könnyen kiszámítható klisékkel teletömködött történet. Egyedi. Sok benne a felderítendő titok. És a váratlan fordulatok mindaddig rejtve maradtak, míg ki nem bökték a szememet.
A szereplők többsége szimpatikus. Talán egyedül Tori volt az, akit egy szemernyit sem sikerült megkedvelnem. De a többieket bírtam. A Simon - Derek kettősből, a nyers, de a maga módján segíteni próbáló Derekhez húz a szívem. Amikor kiderült a titka , akkor még jobban megkedveltem :) De azért én Simont is bírom.
Az utolsó 70 oldala a könyvnek letehetetlen volt. Annyira pörögtek az események, hogy egy percre sem lehetett lerakni a könyvet. A végén viszont szó szerint a hajamat téptem. Olyan befejezést kaptunk a sorozat  első részénél, hogy ... jaj. Nem akartam elhinni.. Egyértelműen azonnali folytatásért kiált. Kár, hogy az még minimum 2-3 hét mire kézbe foghatom....

Értékelés:

Megjegyzések

  1. Egyszer elkezdtem ezt a könyvet, tetszett is az eleje, de aztán félretettem, mert e-bookot csak akkor szeretek olvasni, ha nagyon unatkozom a gép előtt, ez meg nem mostanában fordult elő. :) Jó lenne elolvasni, de szerintem csak akkor lesz belőle valami a részemről, ha kiadják magyarul is. :)

    VálaszTörlés
  2. Az e-bookokkal én is hadilábon állok. :D Nem szeretek a gépen olvasni. Csak akkor teszem , ha nincs más lehetőségem.
    Ha kiadják magyarul, mindenképpen olvasd majd el, mert tényleg nagyon jó. :) Remélem valamelyik kiadó nemsokára felfigyel rá.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Ki vele, mi nyomja a szívedet? ;)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)