Ugrás a fő tartalomra

Az olvasás 7 hete - 3. hét, avagy a könyves blogok világa

A héten is 2 témát választottam az Andiamo által szervezett Olvasás 7 hete keretein belül, mégpedig a következőket:

Mi alapján választja ki a következő olvasmányát? 
Miért vezet/olvas Ön könyves blogot? Van-e hatása egy-egy könyves blognak az olvasásra? (pl.: a következő olvasmányát egy blogbejegyzés hatására választotta ki) Van-e/Vannak-e kedvenc blogjai/bloggerei?






Az, hogy mi alapján választom ki a következő olvasmányomat, nagyban függ az aktuális hangulatomtól. Valószínűleg ezzel rajtam kívül is nagyon sokan vannak még így. Sokszor próbálkoztam már valamiféle lista felállításával, hogy mit mi után fogok olvasni, de teljesen eredménytelenül zárult bármiféle erre tett kísérlet, ugyanis a mai könyvmegjelenések mellett szinte lehetetlen előre tervezni.
Ha csak magyar nyelvű könyveket olvasnék, talán tudnám tartani saját magammal meg a könyveladásokkal az iramot, az angol megjelenésekkel azonban lehetetlen. Van, hogy egy héten 5-6 olyan könyv jelenik meg, amire régóta fenem a fogam, de azt egyszerre beszerezni és elolvasni képtelenség. 
Azért mégis megpróbáltam korlátok közé szorítani a következő olvasmányom kiválasztását, hogy ne a hajamat tépve álljak minden egyes alkalommal a könyvespolc előtt, azt kiabálva, hogy mit olvassak?!. Szóval megbeszéltem magammal, hogy a sorozatok aktuálisan új részei előnyt élveznek. És körülbelül ennyi is az összes korlát. :)
Lassan egyébként már ez sem nyújt túl sok segítséget, hiszen annyi sorozatot olvasok, hogy most már az lesz a probléma, melyiket válasszam a sok sorozatból.
Amikor esetleg nincs aktuális sorozatrészem, akkor próbálok önálló könyveket válogatni. Ekkor szoktam elkezdeni keresgélni a blogokon, külföldi és magyar bloggerek világában egyaránt. Még nem fordult elő soha, hogy ne találtam volna valamit, amire azt mondtam, hogy ezt nekem most azonnal el kell olvasnom.
Részben én is ezért kezdtem el annak idején blogot vezetni, hogy azok , akik tanácstalanok, esetleg könnyebben találjanak maguknak megfelelő olvasnivalót. Emellett az volt a célom a bloggal, hogy magamnak feljegyezzem emlékeztetőként, miket is olvasgattam, hogy az aranyhalakra jellemző 3mp-es memóriám mellett is emlékezzek rá a későbbiekben, akár évek múlva is.
Azonban az évek alatt valami egészen mássá nőtte ki magát, amellett, hogy persze megtartotta eredeti funkcióját is, de most nem ez a téma.
Kicsit elkalandoztam, úgyhogy térjünk vissza a fő csapáshoz. Mint már említettem, mikor tanácstalan vagyok olvasnivalók terén, akkor végig böngészem a blogokat, amelyeket figyelek.
Mindig találok valami érdekességet, vagy valami újdonságot, ami az én figyelmemet elkerülte.Így kijelenthetjük, hogy nagy hatással voltak/vannak és remélem lesznek az olvasmányaimra. Azért is sokszor nézelődöm rajtuk, hogy megnézzem milyen véleménnyel vannak mások adott könyvekről.
A kezdetek kezdetén, mielőtt még a saját blogomnak akár az ötlete is megszületett volna, pont ezért kezdtem el rendszeresen olvasgatni Amadea és Lobo blogját. Azt hiszem mondhatom, hogy ők ketten voltak azok, akik megalapozták a saját blogom indításának ötletét és a mai napig olvasgatom a blogjukat.. 
Ekkor már olvastam angolul, de valahogy az itthoni információk nem bizonyultak elégségesnek ezért elkezdtem külföld felé kacsintgatni, így találtam rá Kristi blogjára a The Story Sirenre. Az ő blogjára azért nagyon szeretek visszajárni, mert egyrészt élvezetesen ír, és minden héten beszámol az újdonságokról. Ezek után bukkantam rá Gigi blogjára, aminek el nem lehet mondani mennyire örültem, hiszen akkoriban olyan ritka volt az angolul olvasó blogger, mint a fehér holló. Egyszer egy beszélgetésünk alkalmával fény derült rá, hogy ő is ez okból örült, hogy rátalált a blogomra. Azóta az is kiderült, hogy nagy részben egyezik az ízlésük, rá tudjuk egymást venni bizonyos könyvekre. Jó persze, vannak kivételek, amely ajánlások balul sülnek el, de ugyebár azt mondják, hogy a kivétel erősíti a szabályt. Tőle jutottam el egyébként FFG blogjára, aki miatt feltárult a magyar fantasy irodalom világa előttem is. Szanik könyvoázisát is olvasgatom, vele is rettentően sok a közös pontunk, amely a Vámpírakadémia iránti rajongásunkban csúcsosodik ki, és az Olvasokkk! blogon is rendszeres látogató vagyok.
Vannak friss figyeltjeim is ám, akiket ugyanolyan lelkesedéssel követek, mint a többieket, például Ailey, Kikisz, Connie, Katamanó.
A felsorolás abszolút a teljesség igénye nélkül készült, és az, hogy valakit nem soroltam itt fel, semmit nem jelent, mert az imént megszámoltam, hogy 36 könyves blog van a böngészőm könyvjelzői között. Szóval nagyon sok bloggert olvasgatok ám, még akkor is, ha ezt nem kürtölöm világgá :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)