Ugrás a fő tartalomra

Múlt & Jövő - Összegzés (23)

Ismét itt az év utolsó hónapja. Karácsonyi hangulatom még nincs, de remélhetőleg az ünnepre megérkezik, amit nagyban elősegítene, ha nem 10 fok lenne, és mondjuk esne mutatóba egy kis hó. Nem sok, csak egy pici.

A november egyébként gyorsan elszaladt. Sikerült befejeznem a goodreads challengemet, elolvastam az idei évre kitűzött 65 könyvet (sőt, azóta már túl is szárnyaltam), ennek örömére azzal jutalmaztam meg magam, hogy bármit olvashatok tervezés nélkül, amihez csak kedvem támad (na, nem mintha eddig nem ezt tettem volna...) egészen év végéig.


Az utolsó őszi hónapban egyébként öt teljes könyvet sikerült elolvasnom, ami egész jónak számít.
Elsőként végeztem Nicholas Sparks Engem láss! című regényével, amit az egyik kolléganőmtől kaptam kölcsön. Egészen kellemes meglepetést okozott a könyv!

Ezt követően egy nagyon érdekes kis könyvecske került a kezembe, ami a This Modern Love címet viselte. A szerző, aki maga is átélt szerelmet és csalódást (és egy szemtelenül fiatal pasi), összegyűjtötte a világ minden tájáról, különböző származású, vallású, világnézetű emberek véleményét a szerelemről, csalódásról, szakításról. A különlegessége, hogy ezek a vélemények mind, egytől - egyig levél formájában íródtak és konkrét személyeknek szólnak.
Egyébként, azt hivatott ez az egész "projekt" bebizonyítani, hogy nem vagyunk egyedül, kulturális és származási sokszínűség ellenére mindenki hasonlóan vélekedik és érez a kapcsolatok egyes állomásaival kapcsolatosan, és más is túlélte a csalódást, még, ha aktuálisan borzalmas is volt.
Érdekességként annyit megjegyeznék, hogy a gyűjteményben van magyar vonatkozású levél is. Nagyon rövid, pár óra alatt kiolvasható könyvecske.

Ezután végre befutott a hónap és egyben azt hiszem az év megjelenése is, a Gemina. El nem tudom mondani, hogy milyen nagyon vártam, szinte remegtem érte, és nem kellett csalódnom. Imádtam! Hozta az elvárt szintet, jó pár nem várt csavarral, az első résznél sokkal esemény-, és akciódúsabb cselekménnyel, vicces szereplőkkel és AIDENnel (legnagyobb örömömre). Tuti újraolvasós lesz, ezzel is elütvén az időt a harmadik rész megjelenéséig.

Mivel a Gemina volt az a bizonyos 65. könyv, így elkezdtem szabadon garázdálkodni. Kerestem valami könnyed, vicces, szórakoztató sztorit, amit a  Deadly Bridal Shower személyében meg is találtam. Nagyon rövid cozy mystery, aminek a cselekménye egyszerű, mint a bot, és egyébként egy sorozat második része, de mégis lekötött arra a pár órácskára, amíg kitartott. 

Végül nagy fába vágtam a fejszém. Nagyon - nagyon - nagyon - nagyon rég óta halogattam a Harry Potter és a Halál ereklyéinek elolvasását, egészen pontosan 2009 óta. Hogy miért, azt jómagam sem tudom. Nyilván már lerágott csont a sztori, így írni nem fogok róla bővebben, de az meglepett, hogy annak ellenére, hogy a filmet már jó párszor végignéztem, a könyv simán lekötött egészen az utolsó sorig, pedig pontosan tudtam, mi fog történni. Jó, néhány jelenetnél vártam, hogy hátha majd máshogy történik majd minden, de sajnos nem tette. Azonban így is jó élményként marad meg.



A december igen érdekes lesz olyan szempontból, hogy konkrétan nem tudom mit fogok olvasni. Lehet, hogy rávetem magam majd a karácsonyi ajándékaimra, amint megérkeznek, de az is lehet, hogy teljesen másra lesz ingerenciám. 
Azért összeszedtem néhány olyan könyvet, amire nagyon szeretnék az év utolsó hónapjában sort keríteni.

Anna Kendrick önéletrajzi regényére mindenképpen sor kerül, mert sikerült megszereznem az audiobook verziót, amit maga a szerző olvasott fel, így plusz jó lesz. Persze, azért nem árt, ha előttem lesz a kézzel fogható könyv is, Kendrick stílusából kiindulva.




Aztán, ha végre megjelenik, akkor szeretném a Ghost Bird legújabb részét is elolvasni, de bevallom, már annyit tologatták, hogy vajmi kevés esélyt látok rá, hogy idén kijöjjön. Mindegy, remélem a legjobbakat.
Viszont, ha nincs Ghost bird, akkor van Scarab Beetle és a Hoax, ami már megjelent és nem kell rá várni, úgyhogy előbbi hiánya esetén azt fogom elővenni.

Azt hiszem, többet nem is tervezek, meglátjuk, mihez lesz kedvem az ünnepek környékén.
Mindenkinek csodás készülődést! 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

C.J.Daugherty: Legacy (Night School #2)

A tavalyi évben Allie túlélt három letartóztatást, két szakítást és egy családi összeomlást. Egyetlen fénysugár a Cimmeria Akadémián való új élete volt. Ez az egyetlen, ahol úgy érzi, hogy ide tartozik. És az sem fáj, hogy a sötét szemű Carter West is belépett az életébe. De a nyugalomtól még messze van, a Cimmeria magányos falai veszélyesebbek, mint amilyennek Allie képzelte őket. A diákok és  tantestület egyaránt veszélyben vannak, és Allie családja - titokzatos nagyanyjától kezdve egészen a szökött bátyjáig - a vihar közepébe kerültek. Allie - nek választania kell, hogy megvédi a családját vagy megbízik barátaiban. Azonban a titkok még a legerősebb kapcsolatokat is szétszakítják.  (A fülszöveg saját fordítás, nem a hivatalos verzió!) Annak ellenére, hogy az első résznél fantasy helyett kaptam egy sima kis - a moly szerint - thrillert (bár nem tudom, hogy ez könyvekre, meg kimondottan erre a regényre mennyire helytálló, de tény, hogy jobbat én sem találtam rá), nagyo

Becca Fitzpatrick: Crescendo ( Hush, hush 2.)

Nora tudhatta volna, hogy élete nagyon távol áll a tökéletestől. Annak ellenére, hogy járni kezdett a védőangyalával,  Patch-csel (aki címével ellentétben minden, csak nem angyali),  és túlélt egy ellene irányuló merényletet, a dolgok nem állnak túl jól. Patch kezd eltávolodni tőle, de Nora képtelen rájönni, hogy csupán az ő érdekében teszi vagy azért mert érdeklődik a lány ősellensége, Marcie Millar iránt. Arról nem is beszélve, hogy Norát, apjáról bevillanó képek is kísértik, ezért mindenáron ki akarja deríteni, mi történt vele azon az éjszakán, mikor elment Portland-be és soha nem tért haza. Nora minél mélyebbre ás apja halálának ügyében, annál több kérdés merül fel azzal kapcsolatban, hogy vajon az ő Nephilim vérvonalának mennyi köze van az ügyhöz, és  miért van ő nagyobb veszélyben, mint más átlag lányok. Mivel Patch nem ad választ a kérdéseire, sőt úgy tűnik még útjában is áll, ezért Norának saját magának kell válaszokat keresnie. Tudván, hogy van egy őrangyala, újra és újr

2023-as zárás

  Az idei év számokban:                                          Olvasott könyvek száma: 94 (ebből angolul: 69) Újraolvasások száma: 5 Be nem fejezett könyvek száma: 1 Legolvasottabb műfaj: romantikus (és egyéb alműfajai)